2010







25 en 26 September Assen Race of Champions

Het laatste weekeinde van de ONK races 2010 te Assen.
En tevens Sjabbo's laatste race in de Classics, dus een afscheids race.

Vrijdag zoals gewoonlijk op weg naar Assen waar we de Classics weer op ons oude stek verzamelen.
We hebben 26 rijders, wat een goed aantal is op zo'n laatste race aan het eind van het seizoen.

Op de zaterdag begint de dag met de technische keuringen en deze keer ook een verplichte
rijders bijeenkomst per klasse, waar de laatste weetjes door de KNMV verteld worden.
Zoals de Ruskenhoek volgens internationaal circuit, en een strak tijdschema dit weekeinde.

Dan is het tijd voor de 1e qualificatie onder gelukkig droge omstandigheden.
In diverse groepjes liggen de tijden erg dicht bij elkaar, dus spanning alom.
Toch weet Jan-Frank Bakker de snelste ronde te zetten gevolgd door Niek Leeuwis en
Jarno Jonker. Alleen Yryo v/d Meijden heeft pech en zet geen tijd.
En Nr 16. Sjabbo is na een hevige niersteen aanval afgelopen week niet geheel fit en
vindt het na 3 getimde rondjes welletjes. Alleen een 24e plaats uit 26 rijders is echt slecht.
Dus de 2e sessie zal er toch wat moeten gebeuren om de 2:25 te verbeteren.

Het weer lijkt wisselvallig en af en toe valt er een licht buitje, dus afwachten voor de 2e sessie.
Om 18:00 mogen we voor de 2e keer alles op alles zetten voor een goede startplek.
Omdat diverse plaatsen in het kampioenschap nog moeten worden verdedigd, wordt door
iedereen toch een tandje bijgezet om zo goed mogelijke tijd te zetten.
Toch is de top 3 weer hetzelfde als de 1e sessie. Wel is er door Jan-Frank Bakker voor het
eerst onder de 2 minuten gereden. 1:59.838 is een mooi ronde record voor de Classics en
geeft aan hoe hoog het nivo van de Nederlandse Classcis is.
Nr 16. Tja wat kun je verwachten. We hebben gelukkig weer droog aan alle kanten. Dus er
moet verbetering in zitten. Sjabbo gaat ervoor en weet tot zijn eigen verbazing bijna 10 seconden
te verbeteren en met 2:16.542 is een 17e startplek een prima resultaat. Na zo'n 5 ronden begint
het te sputteren en komt eigenlijk iedereen binnen. Verbeteren is dan toch niet meer mogelijk.
Fred Blom remt zich onderuit en maakt een onschuldige schuiver.

Dan volgt nog een race van de zogenaamde E-Bikes, Motoren met een electro motor. Daar moeten
we nog wel aan wennen, want je hoort windgeruis en ze fluisteren voorbij, maar wel met ruim 200 km/u.

's Avonds hebben de Classics voor het eerst een seizoens afsluit party, gecombineerd met het
afscheid van Sjabbo van de ONK competitie. In de tent van het VTR Team was het dan ook een heel
gezellig samenzijn van bijna het gehele Classics veld met hun aanhang en helpers.
Volgens velen bere geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar.

We kunnen gelukkig op zondag uitslapen want de warming up is om 12:25 en de race om 16:50.
Ter controle alles aan de BSA goed nagekeken, maar de machine loopt prima en ook de wegligging
is top te noemen. De warming up geeft dan ook geen verrassingen.

Na een lange middag wachten en her en der een buitje is het zover. De Classics mogen hun seizoen
afsluiten. Wonder boven wonder is het droog met een zelfs aangename temperatuur.
Aan de kop van de race vechten Jan Frank en Niek om de nog te verdelen 2e en 3e plaats, die Niek
in zijn voordeel weet te beslissen. Daarachter vinden ook nog hevige strijd plaats, want iedereen wil nog
opschuiven in het klassement. Zowel voor het publiek als voor de rijders zelf een toffe race. helaas zijn
Ton Groot en Yrjo v/d Meijden niet gestart en moet Fred Blom na 2 ronden afstappen zonder remmen.
Nr 16. Sjabbo heeft een gewone start en rijdt rond de 17e plaats, maar is wel in een hevige
strijd gewikkeld met Gert Boon, Alex Siertsema en Jeroen de Jager. Waarbij Sjabbo's bochten snelheid
duidelijk hoger ligt, maar teveel verliest bij het optrekken. Alex en Gert zijn net niet te pakken, maar
Jeroen wordt nog voorgebleven. Door deze strijd weet Sjabbo er een 2:13.043 uit te persen.
Een verbetering van het persoonlijk record met ruim 2 seconden. Dus Sjabbo kon zich geen beter
afscheid wensen van de ONK-Classics. Ondanks de 18e plaats toch 16e in het totaal klassement.

Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de 19 geweldige jaren op en om het circuit en voor de steun die
wij als VTR team hebben mogen ontvangen. Met Orlando en Sjabbo als racers en Sientje en de rest
voor hun inzet. Zonder hen was dit niet mogelijk geweest.


27 en 28 Augustus 2010 Dahlemer-Binz

Alweer het voorlaatste weekeinde van het 2010 sezoen.
Een dubbelrace op het vliegveld Dahlemer-Binz net onder Keulen en Aken in Duitsland.

Donderdag gaan Sjabbo en Sientje al op weg want de qualificaties zijn op vrijdag.
Na een zeer regenachtige rit komen we aan op het toch droge vliegveld.

Dus op het verharde parkeerterrein alles opgebouwd. Alvast de inschrijving geregeld
en ook de technische keuring. Zonder tank, die komt vanavond later met Jan Frank
mee na reparatie van een paar lekjes.

Vrijdag 27 Aug:
De 1e vrije training hebben we laten schieten om de tank er weer op te maken, en ook
omdat het hoosde. De 1e Qualificatie natuurlijk wel gereden, maar na 1 rondje de baan
alweer verlaten. Sjabbo heeft een lichte hernia, die het rijden wel toelaat, maar met iets
verminderde kracht in de rechtervoet ging het schakelen niet. Het schakel pookje zat net
even te hoog. Dus het pookje 3cm laten zakken voor de 2e qualificatie. Dat gaat vrij goed
ware het niet dat hij niet goed genoeg was vastgezet. Dus na 2 rondjes pookje verloren.
Wel voldoende rondjes om de races mee te mogen doen.
Een van de baco's had het pookje gevonden, dus opnieuw bevestigd en nu wel goed vast.
Trouwens als een wonder hebben de Classics de qualificatied droog gereden maar wel op
een natte baan.

Zaterdag 28 Aug:
Om 10 voor 10 de 1e race. Toch nog even alles dubbel gechecked. En het gaat nu redelijk.
Zelf nog een rijder ingehaald op de nog natte baan (Weer droog van boven).
Een 12e plaats is het mooie resultaat. Top 3 zijn Jarno Jonker, Jan Frank Bakker en Boy Beck.
Sjabbo is naar omstandigheden super blij met de 4 behaalde punten.
De 2e race wordt door onweer bliksem en donder vertraagd met een uur. maar om 3 uur toch
(hoe is het mogelijk) onder droge condities de 2e race. De baan droogd zelf behoorlijk op.
De strijd vooraan is hevig, hoewel midden en achteraan wordt ook echt geknokt. Deze keer
is Niek leeuwis de snelste gevolg door Jarno Jonker en Jan Frank Bakker. Jarno stelt hiermee
zijn kampioens titel zeker met nog 1 race te gaan en 26 punten voorsprong.
Nr 16 (Sjabbo dus) weet toch nog een paar rijders voor te blijven en wordt nogmaals 12e.
Met opnieuw 4 punten nu opgeklommen in het kampioenschap van een 19e naar de 16e plaats.
Ondanks het onwillige rechterbeen, toch een geweldig resultaat.

We hebben nog even de prijsuitreiking bezocht en dan inpakken en wegwezen. Het wordt
toch nog bijna half tien dat we weer op de Wildvang te Nieuw Amsterdam arriveren.

Dat wordt poetsen om de toch erg vieze machine weer te prepareren voor de laatste race
van 2010 op Assen, en tevens de laatste race van Sjabbo voor het ONK. Hij stopt nl na
dit seizoen met competitie racen.


17 Juli 2010 Zandvoort geluidstest

De KNMV is voornemens om in 2011 weer een echt ONK evenement te organiseren op het mooie Zandvoort circuit.
Hiervoor moet wel het een en ander worden voorbereid.
Een van de dingen is zoals ook elders in Nederland het geluid.
Hiervoor heeft de KNMV dan ook 2 vrijwilligers per klasse uitgenodigd om een representatieve geluids test uit te voeren.
Ondanks de vakantie periode konden toch 8 solorijders en een zijspan worden losgelaten op het circuit.
Na een opwarming van 2 ronden op het volle circuit was het tijd om de geluids test uit te voeren.
Elke rijder ging alleen de baan op en met drie rondjes kwam men 2 maal vol langs de geluidspaal,
en de laatste ronde bij het ingaan van de pitstraat nogmaals maar dan natuurlijk met gepaste snelheid.
Door de metingen kan men een behoorlijk nauwkeurige berekening maken of het geheel haalbaar zal zijn.
Wij, de rijders en de KNMV Medewerkers, danken de vrijwillige baco's die nog even langs de baan bleven.
De rijders zijn: Joey Rispens 125cc-2T, Alex Zuurbier SuperSport, Ron Looijenstein Supersport,
Brian van Slooten 125cc-4T, Jan Frank Bakker Classics, Jarno Onstenk Classics, Martin hoogenraad Superbike,
Sjabbo van Timmeren Classics, Wim Barneveld/Paul Vollebracht Zijspan.
Voor de KNMV waren Martin v/d Pavert, Arnold Janssen en Donald Huijgens present.
We zijn het er unaniem over eens dat het een geweldig evenement op een eveneens geweldig circuit gaat
worden als het lukt.


4 Juli 2010 Oschersleben

Beste Sonsors, Donateurs en vrienden van VTR

Een heet verslag van Oschersleben.
Vrijdag 39C, Zaterdag slechts 38C en Zondag net boven de 30C
maar vies benauwd door een ochtend buitje.

Een warme rit van 400km dus naar plaats van bestemming.
Maar wel voetbal gekeken in een airconditioned bar van het race Hotel op het circuit.

Om 7 uur gaan de hekken los en zoekt iedereen een plaatsje.
Zaterdag is de 1e sessie om 12:30 en dan is het al knap heet.
Toch door 18 rijders een tijd gezet met Jan Frank Bakker op 1 gevolgd door
Niek Leeuwis en Klemens Lambert. Ernst had geen tijd door een vergeten transponder.
En Nr 16, Sjabbo, met 2:04.6 14e voorlopig. Wel veel last van stuiterende
voorkant, dus maar goed nakijken.

Om 17:00 de 2e sessie, nog heter en nu met een vies warme wind om de oren.
Toch gaan we met zijn allen de baan op.
Nu wel alle 19 rijders een tijd. Opnieuw Jan Frank aan kop en Niek Leeuwis 2e
maar nu jarno Jonker op 3.
Nr 16 zet met 1.5 seconde sneller opnieuw 14e tijd, maar na combinatie van de
sessies een 16e plaats op de grid. Het stuiter probleem is minder maar nog
duidelijk aanwezig. Nog maar weer puzzelen.
Olie peil in de poten gecontroleerd, de voorspanning ietsje aangepast en de vork
voelt nu wel beter aan. Dus maar proberen, meer kunnen we hier niet doen.

Zondag begint met een uurtje regen tot 8:30, maar daarna blijft het droog.
Wel wordt het door het stekende zonnetje benauwd.
Onze race start stipt om 13:40. Echter Niek leeuwis en Jan Koning komen
te laat en moeten na de start achteraan sluiten. Jan Koning wordt met zwarte vlag
uit de race gehaald omdat hij toch door rood licht was gereden, een zonde !
Niek moest heel het veld inhalen en werd uiteindelijk 3e achter Jarno Jonker op 2
en Jan Frank op 1 met ruime voorsprong.
Nr 16 kampt nog steeds met het stuiteren en ondanks een verbetering van 3.5
seconde slechts 17e. Dus NIET tevreden, en werk aan de winkel thuis.
Jan Frank was zelfs even bang om in te halen omdat hij dacht dat Sjabbo eraf
zou stuiteren, wat gelukkig niet gebeurt is.

Thuis komt een helder idee dat misschien de kop bouten wel weer los zitten
zoals al vaker gebeurt is en dat gaf hetzelfde beeld. En inderdaad zat 1 bout
een beetje los, zeer waarschijnlijk de oorzaak. Door de hitte daar niet aan gedacht.

Nu een 8 weekse zomerstop, en dan op 27/28 Aug de volgende race op
Dahlemer Binz vliegveld in Duitsland. tot dan en het VTR Team wenst iedereen
een heel goede vakantie, en veilig weer thuis.

Helaas geen foto, veel te warm.

------------------English-----------------
A hot report on the Oschersleben race.
Friday at the 400km trip around 102F, saterday just a louzy 101F, but sunday
just 90+ due to some rain, but very very sticky.

Saterday we do the first session and 18 riders set a laptime, one forgot his
transponder and had no time registered.
Nr 16, Sjabbo, had a bouncing problem, but came in 14th. Work to do.

2nd session is even hotter and a little dirty-warm wind, hard to concentrate.
But what has to be done has to be done, and all 19 riders set a time.
Both sessions lead by Jan Frank Bakker and Niek leeuwis. Klemens Lambert
3rd in 1st session and Jarno Jonker 3rd in the 2nd.
Nr 16 did again a 14th place, but still bouncing problem, so not solved.

Sunday morning a little rain as said. Then 13:40 a sticky race. But no crashes
or retirements, so 18 riders finishes. Jan Koning was taken out with black flag
as he passes the red light, which is a sinn in racing.
Nr 16 a bit frustrated because the bouncing is still there, did 3.5 sec faster,
which is amazing, and finished 17th.
As Jan Frank said after the race while overtaking, I hardly dared to pass as
I thought you would bounce off, which happily did not happen.

At home just checked the engine mounting bolts, and 1 was a bit looze which
is most likely the problem, we'll fix and see next race 27/28 Aug in Dahlemer Binz.
The VTR-Team wished everybody a good Vacation and a safe return home.


6 Juni Ostende

Vol goede moed en onder een lekker zonnetje naar het Belgische Ostende.
Een appart maar wel leuk straten circuit aan zee. (slechts 500m van het strand)

Zaterdag begint het programma pas om 11:30 dus uitslapen en rustig voorbereiden.
Om 2 uur de 1e "chrono" sessie zoals de Belgen zeggen. 19 rijders van de 21 zetten
een voorlopige tijd.

Sjabbo met Nr 16 doet even 2 rondjes rustig om de nieuwe banden in te rijden en gaat
er dan voor. Het voelt lekker en een 11e plaats is dan het resultaat.
Het zonnetje schijnt fanatiek en het is echt een heerlijke dag.

Laat op de middag om 17:00 de 2e "Chrono" sessie. Opnieuw 19 rijders die een tijd
zetten. Franklin die in de 1e sessie miste is er nu wel bij, Maar Vladimir zijn machine
rookt en dat was niet goed.
Beide sessies was Jan Frank Bakker de snelste en dus bezet hij Pole.

Nr 16 zit in druk verkeer en kan niet voluit gaan. Een beetje verbrand laat hij zich een
stuk afzakken om even vrij baan te hebben en inderdaad 1.5 seconde sneller, maar daarna
zit hij weer vast in een groepje en komt daar ook niet meer los van.
Een 13e plaats op de grid uiteindelijk. Niet slecht maar het kon beter.

We hebben tot half elf buiten gezeten, zo lekker weer was het. Maar op Zondag om half
zeven horen we foute geluiden. Regen op de camper. En ja hoor het lijkt een hele
regendag te worden.

De 1e "Omloop" oftewel race gaat nat van start en wordt alleen maar natter. Dus iedereen
rijdt met gepaste snelheid om net niet te vallen. En dat lukt, er finishen 14 rijders, de rest
is niet gestart of uitgevallen, maar niemand is gevallen. Top drie is Jan-frank Bakker,
Jarno Jonker en Niek Leeuwis.
Nr 16 heeft een redelijke start en weet zijn startplek om te zetten in de finish plek, dus 13e
en weer een paar puntjes. Ook vele kilos zwaarder door een volgezogen overall en zo.

Om 2 uur gaan we voor de 2e "Omloop". Het is zowaar droog geworden en op het circuit is een
droog spoor. Dus we kunnen weer snelheid maken. Er ontstaan leuke gevechten. Jan Frank is
ook nu weer de snelste, gevolgd door Jarno Jonker en Ton Groot.

Nr 16 is hevig in gevecht met Leo Smids en Gert Boon. In de voorlaatste ronde knapt echter
de aandrijfriem en dat zet Sjabbo toch echt aan de kant, gedegradeerd tot toeschouwer.
Dat is echt balen, maar de schade lijkt erg mee te vallen.

Nu hebben we 4 weken tot aan Oschersleben op 3 en 4 juli. Jullie horen weer van ons


30 Mei Assen Ducati clubraces

Ducati clubrace, elk jaar weer een hele happening.
Zowel veel deelnemers als ook veel toeschouwers.

En voor de ONK-Classics een hele ruime inschrijving.
35 rijders zullen de strijd aangaan.
De qualificaties worden gecombineerd met andere ducati groepen
vanwege de beschikbare tijd. Dit houdt wel in dat we erg goed moeten
opletten want menig ducati rijder raced slechts 1x per jaar.
Maar alles is goed verlopen, en je leert wel verantwoord inhalen.

In de eerste sessie is het helaas voor Ton Groot al einde verhaal.
William de Ridder kampt met bougie problemen, Roel Wijers met
een kromme klep, Gert boon met een schakelstepje en Guust
van Gool gaat met ernstige pech huiswaarts.
Nr 16 Sjabbo gaat als 1e van de groep weg en heeft daardoor
redelijk vrij baan. Een voorlopig 19e plek is niet verkeerd.

De 2e sessie is eindpunt voor Gert Boon, Ook Harry Nab heeft
problemen met een versnellingsbak. Gerard v/d brom een vastgelopen
achterrem. William heeft ook deze sessie niet volbracht.
Nr 16 gaat weer als een van de eersten weg en na het inhalen van
een 4-tal rijders rijdt hij weer vooraan en knabbelt 1.3 seconden van
zijn tijd af. Dit resulteerd in een 17e plek op de grid.

Dan komt de zondag, met een weerbericht waar je niet vrolijk van wordt.
De zon verdwijnt snel en de regen komt eerst als een paar buitjes, maar
gaat over in stortbuien die natuurlijk precies tijdens de Classics vallen.
In het parc-ferme is het dan ook al soppen in de pakken en laarzen en
handschoenen. 28 rijders staan present voor het waterballet.
De start is dus in de stromende regen en iedereen rijdt als op eieren zo
voorzichtig. Maar toch een paar valpartijen en ook wat pech. Uiteindelijk
is de top 3 Niek Leewis, Jarno Jonker en William de Ridder. 21 rijders
halen de finish, wat niet slecht is onder deze condities.
Nr 16 heeft een goede start en komt al snel als 15e door. Door een paar
uitvallers wordt hij netjes 13e met weer 3 puntjes. Nu een plaatsje hoger
en 18e in de tussenstand.
Na het uittrekken van het met veel water verzwaarde pak en zo is het tijd
om in te pakken en thuis alles te drogen voor komend weekeinde waar
we alweer racen te Ostende in Belgie.


16 Mei 2010 hengelo

Hengelo, een strakke organisatie en droog weer.
Dus het moet een goed weekeinde worden.
De Classics hebben dit weekeinde 20 deelnemers.
We beginnen met een vrije training op zaterdag om 09:30.
Nog frisjes maar dat mag de pret niet drukken.

Om 13:15 de eerste Qualificatie, die na 3 rondjes wordt
onderbroken door een oliespoor van enkele honderden meters
door een losse leiding van Yrjo v/d Meijden.
Na bijna een half uur hervatting voor nog enkele rondjes.
Top 3 tot nu toe is Jan-Frank Bakker, Jarno Jonker en Roel Pasop.

Sjabbo, Nr 16, Houdt het na 3 rondjes wel voor gezien, hij reedt net
achter de geknapte leiding en zag het voor zich gebeuren.

Dan de 2e sessie maar even ertegenaan. Om 17:30 is het zover.
Opnieuw alle 20 rijders aan de start, en iedereen probeert zijn
positie te verbeteren. 1 en 2 zijn dezelfde, maar nu Niek leeuwis op 3.

Nr 16 haalt alles uit de kast, maar met vele haakse bochten zit er niet
meer in dan een 16e plaats. Het eerder moeten remmen en iets trager
optrekken (reden bekend !) speelt Sjabbo parten, maar toch niet ontevreden.

De Warmup sessie op zondag morgen 08:30 (vroeg he ?) verloopt prima.

De race is al om 11:25. Opnieuw alle 20 rijders aan de start.
In de opwarm ronde valt Guust van Gool uit met een geknapte riem.
Jan-Frank Bakker, Peter van Giersbergen en Gert Boon moeten met
problemen opgeven. Rob den Tieter ging gewoon niet en stapte ook af.

Nr 16 had een redelijk goede start en moest knokken met Rob van
Teulingen voor een goed plaatsje. Een 14e plaats als resultaat en dus
weer 2 punten voor het kampioenschap. Wel een heel mooi en uitdagend
stratencircuit.



29 April 2010 Spa-Francorchamps

Spa-Francorchamps, de droom van menig racer om daar te mogen rijden
met zijn Blanchemont, La Source en de overbekende Eau Rouge.
Een totaal hoogte verschil van bijna 100m op 7km lengte.
Een machtige uitdaging voor mens en machine.

En als dan de weergoden ook meewerken en een zonovergoten weekeinde regelen,
dan valt er eigenlijk niets meer te klagen. We laten de taalstrijd dan even achterwege
in dit Frans-talige deel van Belgie, U weet wat dat teweeg gebracht heeft.

Terug naar de qualificaties. 23 rijders gaan de strijd aan. Maar voor No Scholl en
Jan Vogelzang zit het weekeind er op na de 1e sessie. Beide met mechanische problemen.
Wel had Roel Pasop een losse olie leiding en daardoor een stevig oliespoor op de baan.
Maar geen ongelukken daardoor. De voorlopige top 3 is: Jarno Jonker, Jan-Frank Bakker
en Gerard van den Brom.
Sjabbo met nr 16 moet echt even wennen aan de baan van 7km. Maar met een smile
van oor tot oor geeft wel aan dat dit echt genieten is. Met 3:40 een voorlopig 20e stek.

In de 2e sessie toch ook weer een paar probleempjes.
De zwitserse gastrijder Hausi Burgener ging niet eens van start. Rob van Teulingen een
lekke band en Bernard Bakker en geknapte riem. Op de startgrid zal Jan-Frank de spits
afbijten gevolgd door Jarno, Gerard en Ton Groot.
Nr 16 begint de baan te kennen en weet de BSA tot 10 seconden verbetering te sturen.
Met 3:30 een 17e plek op de grid is toch een mooi resultaat op een baan waar kleine
kereltjes toch echt in het voordeel zijn.

Op de Zondag eerst de Warming-up om even weer in het ritme te komen.
In 10 minuten toch 3 rondjes kunnen rijden en Eau Rouge gaat ook steeds beter.

Om 13:05u de start van de race over 8 ronden. Voor Hausi is het na 1 en voor Boy is het na 2
ronden al gebeurt en met pech staan ze aan de kant. Jan-Frank weet te winnen voor Jarno
en Niek Leewis op de BSA. In het middenveld werd nog stevig gevochten om de oh zo begeerde punten.
Omdat de middenmoot niet vaak genoemd wordt, de 1e 15 rijders (degenen die punten krijgen):
1: Jan-Frank Bakker, 2: Jarno Jonker, 3: Niek Leewis, 4: Gerard v/d Brom, 5: Jarno Onstenk,
6: Guust van Gool, 7: Franklin Lemstra, 8: Roel Pasop, 9: Yrjo v/d Meijden, 10: Jose van Meurs (onze enige dame),
11: Jan Koning (de enige 70er), 12: Bernard Bakker, 13: Rob den Tieter, 14: Sjabbo van Timmeren, 15: Leo Poot,

Nr 16 heeft een redelijke start en krijgt het nog stevig aan de stok met Rob, en moet die laten gaan.
Met 3:28 weer sneller en machtig lekker gereden. daar kun je een hele tijd op teren zoals dat heet.



4 April 2010 Assen, Paasraces

Het begin van Seizoen 2010 zijn de Paasraces te Assen.

Vrijdag mogen er 2 vrije training sessies worden gereden, waar slechts
6 Classic rijders aan mee doen.
Nr 16, Sjabbo, heeft een probleempje met de tank ontluchting, maar
dat is opgelost in de 2e sessie, dus toch lekker getrained.

Zaterdag 2 Qualificaties. Van de 24 ingeschreven rijders komt er 1 niet opdagen
zodat we met 23 rijders beginnen. Ja beginnen, want de uitvallers zijn legio.
Gert Boon heeft een verstopte retour olie leiding, Ton Groot valt evenals Gerard
van den Brom beide met beperkte schade. Fred Blom en Richard v/d Linden vallen
beide met als resultaat een gebroken sleutelbeen, en Fred ook nog een rib.
Verder ook technische problemen voor Jarno Onstenk en Jan Frank Bakker.
Nr 16, Sjabbo, Rijdt naar een 14e plaats in de 1e qualificatie, redelijk tevreden ook
gezien de half natte baan die best een beetje slipperig is hier en daar.
De 2e training begon al met een beetje regen en na 4 rondjes was het hozen met
hagel en harde windstoten, dus naar binnen en kiezen voor veiligheid.

Paas zondag is een rustdag en na een super Sientje paas ontbijt met alles erop
en eraan en naast het controleren van de motor is het een relaxte dag.
Wel opgevrolijkt met veel buien en nog de TT-Run met ruim 1000 deelnemers.

De warming up op maandag verloopt goed en droog, dus echt mogelijkheden om
de nieuwe Ruskenhoek (korter en sneller) eens goed te testen.

Voor de wedstrijd staan we inderdaad met 21 rijders klaar. Maar Gert Boon,
Yrjo v/d Meijden en Roel Pasop halen de 1e ronde niet. Guust van Gool valt en
ook Franklin Lemstra, Ernst Hagen, Jan-Frank Bakker, Gerard v/d brom en
Niek Leeuwis halen de streep niet.
Met Jarno Jonker lang op kop is het Ton Groot toch gelukt hem in te halen doordat
de motor van Jarno steeds minder liep. Dus top 3 is Ton Groot, Jarno Jonker en
Boy Beck. 2 BMW's op het podium, knap staaltje werk van Jan en de boys.
Nr 16 heeft een heel goede start, maar kan toch Jeroen de Jager, Jan Koning en
Alex Siertsema niet voor blijven. Toch door de goede start en de vele uitvallers een
10e plaats behaald en toch 6 punten voor het kampioenschap.

Nu gaan we ons voorbereiden voor Spa-Francorchamps op 24/25 April. De eerste
keer dat Sjabbo daar zal rijden, dus heel spannend.



25 Januari 2010

De Noordelijke Motorbeurs te Groningen is alweer voorbij.

Het was een gezellige beurs met erg veel geintereseerden
voor alle VTR race machines, Het Puchje, de TZ-50, de RS125 en de BSA
Al met al een gezellig drukke beurs.


13 Januari 2010

Wij hebben kaarten voor de Motorbeurs te Groningen beschikbaar voor 8,- per stuk

Voor U voordelig en U hoeft niet in de rij bij de Kassa



Webmaster: Sjabbo van Timmeren, Bijgewerkt op: